Friday, August 27, 2010

RAYA ???




Sayunya hati ni bila tiba-tiba lagu raya berkumandang di SURIA FM. Pejam celik pejam celik, kita semakin hampir dengan Syawal kan. Walaupun setahun sekali kita raikannya, tapi rasa macam sekejap je ia tiba. Masa raya ni la kita nak bermaaf-maafan kan. Tak sabar rasanya nak tunggu detik Syawal. Macam mana la agaknya suasana raya tahun ni. Mama nak balik kampung dia di Batu Pahat dan ayah pun nak balik kampung dia jugak kat Segamat. Tak tahu la raya tahun ni siapa yang menang. Hehehe :D Tapi, berlainan pula pada aku tahun ni sebab aku kerja dan jauh dari keluarga. Ermmm, jauh ke jarak Kluang dengan Melaka ?? Pada aku, jauh la jugak, penat kalau drive sorang-sorang. Mata pun mengantuk je ^_^  Bila dah ada status sebagai ' PEKERJA ' ni, mula la anak buah minta duit raya nanti kan. Hehe, kalau dulu aku tunggu Makcik Pakcik yang bagi duit raya kat aku, sekarang mesti dah tak dapat kan. Tak sabar rasanya nak bagi duit raya kat Atok Purah dan Aton Anon yang paling aku sayanggggggg sekali :) Mesti mereka bangga kan sebab cucu dia bagi duit raya. Tapi tahun ni aku cuma niat nak minta duit raya kat abang aku dan buah hati aku. Haha, bersiap sedialah anda berdua ye. Apapun, aku tak sabar nak tunggu raya sebab nak makan ketupat rendang dan yang paling penting nak minta ampun dan maaf kat kedua orang tua aku. Mercun ?? Aku tak nak main tahun ni sebab aku takut raya tanpa tangan. Hehe, yela cuba korang baca surat khabar and tengok berita, semua kes main mercun. Ada yang mati, ada yang cedera. Eeee, macam-macam musibah menimpa. Fobia aku nak main mercun ni. Bunga api pun aku tak nak main jugak. Kepada kawan-kawan ku yang disayangi, jauhkan lah diri anda dari MERCUN ya.

Adoiii, mata dah ngantuk. K la, BUBYE - GOOD NITE :)

MACAM MANA PULA RAYA ANDA TAHUN NI? KONGSILAH CERITA DGN AKU.


No comments:

Post a Comment