Wednesday, August 18, 2010

Berilah ku peluang

Bila dulu
Kau kata kau TEKAD membuangku jauh
Aku juga tekad
Berjanji pada diri
Berjanji pada semua
Takkan ku dekati dirimu lagi

Bila dulu
Kau kata kau ada yang lain
Aku memang sayu
Berjanji pada diri
Berjanji pada semua
Takkan ku dekati dirimu lagi

Bila dulu
Kau bersumpah demi Allah
Takkan kau dekati diriku lagi
Aku pasrah
Dengan kehidupan
Dengan keadaan

Aku pasti
Aku pasti
Tuhan Maha Adil

Aku berjanji pada diri
Aku berjanji pada semua
Aku berjanji pada Tuhan
Takkan ku dekati dirimu lagi

Jika sekarang
Aku sudah tekad melupakanmu
Bagaimana kau tekad meninggalkanku
Jika sekarang
Aku sudah menyayangi yang lain
Bagaimana kau menyayangi yang lain
Jika sekarang
Aku bahagia dengan yang lain
Bagaimana kau bahagia dengan yang lain

Janganlah kau sedih
Janganlah kau pilu
Janganlah kau marah
Janganlah kau resah
Inilah kehidupan
Dulu kau bahagia
Kini giliran aku pula
Kadang-kadang kau berada dia atas
Kadang-kadang kau berada dibawah
Dulu aku berada dibawah
Kini Tuhan ingin aku berada di atas
Berilah ku peluang.... 

SYUKUR ALHAMDULILLAH
Telah kukatakan denganmu
Allah Maha Adil
Allah tidak memberi apa yang kita mahu
Tetapi
Allah memberi apa yang kita perlu

Dulu,
Ku rayu padamu agar kembali ke hidupku
Tapi tidak sekali kau menoleh kepadaku
Pergilah,
Bagaimana aku pergi dari hidupmu dahulu
Hanya itu yang aku mampu ku ungkapkan, 
Kini.


Berilah ku peluang...

No comments:

Post a Comment