Tuesday, August 24, 2010

HARUS BELAJAR !!



Yeah! Aku mesti belajar, bukan g belajar kat kolej or sekolah! Tapi aku harus belajar lupakan dia sebab dia dah tak perlukan aku lagi. Korang mesti pelik kan ?? Terlalu mudah untuk buang insan yang pernah sayang kita sebelum ni. Dan mudah ke untuk aku lupakan dia ?? Entahla, Ya Allah, bantulah hambamu ini.



''BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM''

Ya Allah yg maha pemurah, terimakasih engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan saya dengannya.
Terimakasih untuk saat-saat indah yg boleh kami nikmati bersama,

Terimakasih untuk setiap pertemuan yg boleh kami lalui bersama,
Terimakasih untuk setiap saat-saat yg lalu bersamanya.
Saya datang bersujud dihadapanMu, sucikan hati saya sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencanaMu dalam hidup saya.

Ya Allah, jika saya bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan saya merindukan kehadirannya. 
Janganlah biarkan saya melabuhkan hati saya dihatinya. 
Kikislah pesonanya dari pelupuk mata saya dan usirlah dia dari relung hati saya. 
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dgn kasih dari dan padaMu yg tulus dan murni. 
Tolonglah saya agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.

Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku, Ya Allah tolong satukan hati kami. 
Bantulah saya untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya. 
Berikan saya kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya. 
Bimbinglah ia agar ia juga mencintai saya dengan segala kelebihan dan kekurangan saya, sebagaimana saya telah kau ciptakan. Yakinkanlah dia bahwa saya sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan duka saya dengan dia.
Ya Allah yg maha pengasih dengarlah do'a saya ini. 
Lepaskanlah saya dari keraguan ini menurut kasih dan kehendakMu

Allah yg maha kekal,saya tahu Engkau senantiasa memberikan yg terbaik buat saya. 
Luka dan keraguan yg saya alami pasti ada hikmahnya. 
Ujian Mu ini mengajar saya untuk hidup makin dekat padaMu, 
untuk lebih peka terhadap suaraMu yang membimbing saya menuju redha Mu. 
Ajarilah saya untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.
Jadilah kehendakMu dan bukan kehendak saya yang jadi dalam setiap bahagian hidup saya yaa Allah. 

Amiiiinn....

No comments:

Post a Comment