Thursday, December 23, 2010

Rindu di kejauhan


Rasa rindu yang menjelma tidak pernah berkurangan..cuma di bulan yang agak gawat ekonominya ini, aku cuba mengatasi kerinduan yang mendatang..ku sibukkan diriku dengan tidur walaupun jauh disudut hati, ku amat merinduinya..ku sedari rindu ini teramat mendalam untuknya..hampir sebulan aku tidak menemuinya..bagaimana aku bisa menghilangkan rindu ini sekiranya waktu-waktu yang ku lalui penuh dengan rindu untuknya..adakalanya ku tersenyum..adakalanya ku hiba..adakalanya ku terkenang..kerinduan ini mengajarku untuk sabar, tenang, dan setia..jarak yang memisahkan adakalanya begitu terasa..namun aku gagahi langkah hidupku kerana ku yakini dirinya sentiasa ada untukku..ku akui adakalanya kami diduga dengan rintangan, namun kami cuba menyelesaikannya dengan yang terbaik..adakalanya kami mendiamkan diri seketika..ku akui, adakalanya jika ku berada dalam mood yang tidak enak, tidak baik, ku rela mendiamkan diriku seketika..tapi ku akui aku tidak bisa mendiamkan diriku berlebih-lebihan, kerana rasa rindu ini sering menyejukkan diriku untuk mencarinya kembali..tak tipu!itulah hakikatnya..rindu yang hadir dalam jiwaku ini amat mendalam..adakalanya ku rasa lemah dengan keadaan ini..namun aku sering memotivasikan diriku dengan kekuatan..kerana ku tak mahu lemah dengan dugaan ini..ku yakin, sekiranya ada jodoh, ianya tak ke mana..bagiku..cintai kekurangan dan bukannya kesempurnaan..kerana kekurangan itu yang akan kita lengkapi..kesempurnaan itu hanya sementara..ianya akan retak..dan perlahan-lahan akan menjadi kaca yang tidak bisa dicorak lagi..berbanding ketidaksempurnaan, kita akan cuba membentuk..mengubahnya sehinggalah menjadi yang terbaik gubahannya..

Rasa rindu sering menjadi ilham dihatiku..Namun, rintangan yang satu ini membuat ku sedar rasa sayang itu ada dan setiapkali  ku merinduinya, rasa sayang ku menjadi teramat dalam kepadanya. Rindu itu seperti membuat ukiran di palung hati ku dan aku menikmati rasa rindu yang kurasakan. Rasa rindu tidak dapat hilang begitu saja seperti embun yang sirna kerana kehangatan sinar sang suria. Biasanya kalau aku terlalu rindu padanya,  aku akan menatap foto dirinya, menonton video yang pernah ku rakamkan ketika kami bertemu, jika aku rindu sangat, aku akan terus hubunginya, diamkan diriku ketika dia bersuara..untuk chatting, jarang sama sekali..kerana dirinya sudah mula busy dengan kerja dan game..PALING PENTING, setiap kali ada rindu menjalari hati, ku sering ungkapkan AYG SAYANG B.. AYG RINDUKAN B.. 

Malah,kadang-kadang bila aku terlalu merindui dirinya, perasaan ingin memilikinya berlebih-lebihan dari biasa dan inginkan perhatian yang banyak darinya..ADUH!!!seringkali aku merajuk jika aku telefon dirinya, tidak berjawab atau berangkat..mulalah aku fikir kemana dirinya pergi, sihatkah dirinya, kadang kadang cemas tak tentu hala..bahkan kadang-kadang aku jadi merajuk..mulalah aku merajuk..sedangkan itu boleh menjadi racun bahkan jika tidak pandai mengawal keadaan, boleh berlakunya perselisihan..BAHAYA niii..tapi perempuan ini adakalanya sukar difahamikan???rindu..sekali merindu..mulalah nak jadi BABYMANJA..hehehehe.. tapi aku suka dijadikan BABYMANJA nya..sebab dengan dirinya, aku leh jadi kanak-kanak manja..hehehe..

Cemburu????aduhhhh..ini susah aku nak cakap..yaaa akui,adakalanya aku mudah cemburu jika ada perempuan yang memandangnya..bukan apa, kerana ku tahu, pandangan perempuan kepadanya terus tembus ke dalam mata..ke dalam hati.. hehehe..tak percaya???betulllllllllll..tapiiiiii sampai sekarang tak adalah aku jadi marah kerana cemburu..biasanya, bila aku cemburu, aku jadi terdiam..tapi ku tak nak cemburu ini menjadi makanan harian kami..sesekali cemburu, bagus jugak kerana baru kita mengejar dirinya..ingin melindunginya..hehehehe ^_^


Miss you sayang..ayg rindukan b sangat..tak salahkan jika ayg ceritakan rindu ayg pada b..ayg tahu b sibuk sekarang ini..ayg pun begitu juga..sebok dengan shopping, makan, tidur dan skodeng kerja yg ada diluar sana..sejak akhir2 ini ayg rasa tenang sedikit..terlalu banyak cerita ayg untuk b..rindu ini amat mendalam semenjak kita sekian lama tidak bertemu.. agaknya tahun baru ni, bisakah ayg menemuimu sayang..ayg harap kita dapat bertemu..sesekali ayg nak saja datang pada b..kali ini rindu ayg pada b terlalu besar dijiwa ini..sudikah b datang pada ayg untuk mengubati rindu ini?? b, miss u so much..

No comments:

Post a Comment